Solbadende har lavere risiko…

En svensk undersøgelse påviser lavere risiko for hjertekarsygdomme blandt kvinder med en aktiv soladfærd.

Undersøgelsen, der omfatter 40.000 svenske kvinder der blev fulgt gennem 11 år viser lavere risiko for hjertekarsygdomme hos svenske kvinder med aktiv soladfærd.

Konklusion: “Svenske kvinder, der solbader om sommeren, på solferier om vinteren eller som benytter solarium har 30% lavere risiko for hjertekarsygdomme.” Citat slut.

Kilde: Does an active sun exposure habit lower the risk of venous thrombotic events?
P. G. LINDQVIST*, E. EPSTEIN and H. OLSSON

*Department of Obstetrics and Gynecology, Clintec, Karolinska University Hospital, Huddinge, Stockholm; Department of Gynaecology, Lund University Hospital, Lund University, Lund; and àDepartment of Oncology and Cancer Epidemiology, Lund University Hospital, Lund University, Lund, Sweden