Sikkerhed

De formelle sikkerhedskrav i certificeringsordningens sikkerhedskrav er følgende:

1. Sikkerhedsstyrelsens krav (el-materielsikkerhed og mærkning), samt adgang til beskyttelsesbriller (salg eller udlån).
  2. Brandalarm monteret i alle behandlingsrum (kabiner).
  3. DSF’s forbrugervejledning synligt ophængt.
  4. Synligt telefonnummer til centerkontakt.
  5. Fra 1. august 2014 skal centeret drives i ovenstemmelse med kravene i den danske lov om solarier af 1. august 2014

I certificeringsordningen stilles desuden en række krav sundhed, hygiejne og ikke mindst forbrugervejledning.

Gennem kontrol og sanktioner skal certificeringen sikre, at solcentrene lever op til en lang række krav om sikkerhed, sundhed, hygiejne og ikke mindst forbrugervejledning.