Sanktioner

Fra 1. juli 2007 tillader Dansk Solarie Forening ikke, at medlemsvirksomhederne sælger UV-lyskilder som ikke er mærket i overenstemmelse med den europæiske standard EN-60335-2-27. Brud på denne regel kan sanktioneres med en bøde på 50.000 kroner. DSF’s medlemsvirksomheder har indgået aftale om at foretage gensidige kontroller på tværs af konkurrerende virksomheder for at give sikkerhed for, at alle solcentre under Dansk Solarie Forenings certificeringsordning overholder kravene i certificeringen.

Efter 1. juli tillader Dansk Solarie Forening ikke at medlemsvirksomhederne sælger solarierør til solcentre, som ikke er certificerede. Brud på denne regel sanktioneres med en bøde på 50.000 kroner. DSF’s medlemsvirksomheder har indgået aftale om at foretage gensidige kontroller på tværs af konkurrerende virksomheder for at give sikkerhed for, at alle solcentre under Dansk Solarie Forening er certificerede.