SOLCENTRE KAN ÅBNE DEN 6. APRIL

På et møde blandt politikerne på Christiansborg er det besluttet, at liberale erhverv kan åbne igen den 6. april 2021.

For bemandede solcentre gælder krav om fysisk kontrol af corona-pas, mens ubemandede centre skal leve op til krav om max. antal gæster, mundbind før og efter behandlingen samt adgang til håndsprit.

Solarier beliggende i f.eks. indkøbscentre eller i områder med lokal nedlukning har dog ikke lov til at åbne.

Dansk Solarie Forening hilser med tilfredshed beslutningen om genåbning af solarier. Foreningen har især den seneste måned modtaget et stort antal henvendelser fra danskere, der har savnet adgang til behandling i et solarium.
I foreningen er vi sikre på, at genåbningen kan genføres på betryggende vis. Gennem hele corona-forløbet har vores gæster udvist stor ansvarsfølelse og nøje overholdt forsamlings- og hygiejneforskrifterne.

Vi glæder os til byde danskerne velkommen tilbage til deres lokale DSF-certificerede center!

Viden

D-vitamin og solarier

Her finder du henvisninger til en række relevante videnskabelige artikler, der er publiceret af anerkendte forskere i akademiske tidsskrifter.