Ny solariestandard

Kræftens Bekæmpelse og Dansk Solarie Forening i samarbejde om solbadning i solarier

Dansk Solarie Forening samarbejder med Sikkerhedsstyrelsen, Forbrugerrådet og Kræftens Bekæmpelse om udarbejdelsen af et nyt EU-direktiv, der omhandler solbadning i solarier.

Repræsentanter fra de førnævnte organisationer er alle medlemmer af et nyt standardiseringsudvalg og repræsenterer Danmark i den EU-arbejdsgruppe, der skal definere rammerne for fornuftig solbadning i solarier.

Henrik Marx fra Dansk Solarie Forening udtaler: ”Vi er glade for initiativet og ikke mindst for Kræftens Bekæmpelses opbakning til arbejdet med at standardisere solbadning i solarier. Vi tager det som en anerkendelse af, at solbadning, der nydes med omtanke, byder på flere helbredsmæssige fordele end ulemper.

Fakta om standardiseringen:
• Benævnelse: CEN/TC412 – Indoor sun exposure Services

• På initiativ af: Austrian Standards Institute (ASI)

• Omfang: Standardisation of requirements, including their assessment, of the service provisions by indoor sun exposure facilities.