Dr. Marc Sorensen om D-vitamin

Amerikansk D-vitamin-ekspert i TV-interview: “Melanoma (modermærkekræft) rammer især folk, der arbejder indendørs.” – “Kvinder der solbader har 65% mindre risiko for brystkræft.”  – “Vi ved, at folk der benytter solarier har stærkere knogler og betydeligt højere D-vitamin niveau.” – “Mine udsagn bakkes op af mere end 800 videnskabelige undersøgelser.”

Nuanceret viden om solbadning

Dansk Solarie Forening ønsker at give læger, forskere og sagkyndige mulighed for at komme til orde og formidle deres viden om sol og dens virkning på mennesker. Formålet er at nuancere debatten.